Plan podrške za roditelje djece s teškoćama u razvoju tijekom prilagođenog rada dječjeg vrtića u kriznoj situaciji uzrokovanoj epidemijom COVID 19

Krizna situacija uzrokovana koronavirusom može biti stresna za odrasle i djecu svih dobnih skupina, a posebno za djecu s teškoćama. Djeca urednog razvoja imaju tendenciju da reagiraju na krizne događaje na temelju svojih prošlih iskustava i onoga što znaju o trenutnoj situaciji, dok je djeci s teškoćama uslijed specifičnostima u razvoju potrebna dodatna podrška odrasle osobe kako bi im se pomoglo u suočavanju sa stresnom situacijom.

Kao i sva djeca, i djeca s teškoćama trebaju informacije:

  • Potrebno ih je informirati da će u kriznoj situaciji biti na sigurnom mjestu što će im osigurati osjećaj kontrole i povećati samopouzdanje.
  • Važno je u smirenom stanju razgovarati s djecom o tome što se događa na način koji mogu razumjeti, prilagođeno dobi i vrsti teškoće.
  • Potrebno je prepoznavati znakove koji bi mogli pružiti informacije o dječjim osjećajima koji upućuju na zabrinutost i strahove te pružiti razumijevanje i podršku.

U ovom nestabilnom periodu potrebno je puno topline i razumijevanja, strpljivosti i suosjećanja te iskazivanje prihvaćajućeg ponašanja prema djetetu iz dana u dan.


Za djecu koja pohađaju DV Cvrčak, a ustanovljene su im teškoće u razvoju, od strane članova stručnog tima podrška če se pružati na slijedeći način:

  1. S roditeljima djece s teškoćama u razvoju ostvarivati će se kontakti putem e-maila prema dogovoru i potrebama roditelja i djece u svrhu razmjene informacija i podrške djetetovom razvoju (psiholog@vrticcvrcak.hr, logoped@vrticcvrcak.hr, zdravstveni@vrticcvrcak.hr, pedagog@vrticcvrcak.hr)  
  2. Roditeljima će se pružati podrška objavljivanjem materijala putem web stranice vrtića s ciljem daljnjeg poticanja razvoja djece.
 
Predlažu se aktivosti za rad s djecom kod kuće u cilju smanjenja stresa i napetosti te općenito boljeg fnkcioniranja:
 
        
      Aktivnost                                               Ishodi                                         Prijedlozi i ideje

Životinje Igranje sa životinjama i briga za njih potiče kod djece:
  • empatiju
  • suosjećanje
  • osjećaj odgovornosti
  • usmjerenost pažnje
  • jačanje samopouzdanja
  • veću discipliniranost
  • razvijanje radnih navika
  • poboljšavanje interakcije s drugima
  • smanjivanje usamljenosti
 
  • kućni ljubimci
  • briga oko hranjenja
  • briga oko kućnih ljubimaca drugih
 
 
Umjetnost Sudjelovanje u kreativnim umjetničkim aktivnostima:
  • potiče djecu na stvaranje, rastavljanje uradaka i ponovnu gradnju
  • rezultira smirivanjem
  • pruža osjećaj olakšanja
  • omogućuje zabavu
  • omogućuje spontanost ali može uključivati i planiranje
  • potiče kritičko mišljenje
  • potiče simboličku neverbalnu komunikaciju
 
 

  • crtanje
  • slikanje
  • modeliranje
  • izrada nakita
  • građevne aktivnosti
 
 
Sadnja biljaka u unutarnjem prostoru
 
 
 
Sadnja biljaka te briga oko njihovog rasta i uzgoja:
  • stavlja fokus na prirodne cikluse
  • pomaže reduciranju stresa
  • pruža doživljaj putem svih osjetila
 
 
  • briga za biljke
  • sadnja
  • uzgoj
  • zaljevanje
Fizička aktivnost
 
Fizičke aktivnosti:
  • reduciraju stres
  • povećavaju budnost i smirenost
  • promiču disciplinu
  • izgrađuju vještine
  • omogućuju osjećaj uspjeha
  • potiču postavljanje ciljeva
  • potiču zajedništvo
 
  • tjelovježba
  • ples
  • vježbe istezanja
 
Glazba Sviranje ili izrada glazbenih instrumenata:
  • uključuje eksperimentiranje i učenje novih vještina
  • omogućuje improvizaciju ili slobodnu izvedbu
  • omogućuje emocionalno izražavanje
  • može poboljšati motoričke vještine
Slušanje glazbe:
  • pruža mogućnost pokretanja uz glazbu i ples
  • razvija suosjećanje i empatiju prema drugima
  • predstavlja zabavnu aktivnost
  • može biti relaksirajuća i opuštajuća ili stimulirajuća aktivnost
 
  • sviranje instrumenta
  • izrada jednostavnijih instrumenata poput šuškalica (zvečke od riže) ili bubnjeva
  • formiranje obiteljskog benda
  • pjevanje (karaoke)
Izrada spomenara Izrada spomenara je korisna jer:
  • bilježi dragocjene i važne zajedničke trenutke
  • pomaže djeci u prihvaćanju događaja koji su se desili
  • predstavlja formu izražavanja
  • izrada spomenara zajedničkih uspomena
  • izrada spomenara za druge
  • obilježavanje posebnih trenutaka                  (npr. rođendani i dr.)
 
Slobodna igra Slobodno nestrukturirano vrijeme za djecu kako bi bila „samo djeca“:
  • omogućuje slobodno izražavanje misli i emocija
  • omogućuje djeci stvaranje, rastavljanje i ponovnu gradnju
  • omogućuje zabavu
 
  • sakrivanje i traženje
  • preoblačenje
  • igre s rastresitim materijalom (pijesak, riža, kukuruz i sl.)
  • igranje igračkama
  • igre u unutarnjem prostoru
  • igre vodom
  • imitativne igre (igre imitiranja ili oponašanja odraslih – igre u kuhinji, kod frizera, kod liječnika i sl.)
  • igre mašte
Korištenje digitalne tehnologije (uz prisustvo roditelja)            
 
Kompjuterska ili digitalna tehnologija je važna za društveno povezivanje (video pozivi, telefonski kontakti i sl.):
  • pomaže uspostavljanju osjećaja kontrole
  • omogućuje povezivanje
  • omogućuje zabavu
  • potiče istraživanje
  • potiče usvajanje znanja
 
  • programi za video pozive
  • kontakti putem telefona
Kuhanje Zajedničko kuhanje:
  • omogućuje osjećaj korisnosti
  • predstavlja zabavnu aktivnost
  • omogućuje učenje novih vještina
  • potiče zdrave stilove življenja
  • omogućuje eksperimentiranje
 
 
  • zajedničko pripremanje jela
 
 

© 2021 Vrtić Cvrčak. Sva prava pridržana.